#15 Volg je intuïtie en neem beslissingen – met Rob Stolte (Autobahn)

Rob Stolte, (typo-)grafisch ontwerper en mede-oprichter van ontwerpstudio Autobahn. Bekend om zijn typografische benadering en de voorliefde voor letters. In de jaren zijn ze uitgegroeid tot een zeer gevestigde naam in het grafisch ontwerp. Naast werk in opdracht initiëren ze eigen projecten welke vaak voortkomen uit eigen fascinaties. Bijvoorbeeld het kinderboek: De A van Os. Dat gaat over de herkomst van de vormen van letters.

Onder andere, in deze aflevering:

  • Vroeger wou Rob graag archeoloog worden.
  • Rob werkt graag denkend, of denkt graag werkend. 
  • Het project “Freshfonts” gaf hun veel bekendheid en ook het besef: We kunnen ook iets maken wat wij interessant vinden.
  • Er zijn veel mensen die onwijs goede ideeën hebben maar er niets mee doen.
  • Letters en semiotiek.
  • Proces-beelden zijn onderdeel van het maak proces.
  • De term kunstenaar is veel te zwaar. Kunstenmakers is veel betere term!
  • Dank over je klant heen.
  • Intuïtie is voor Rob heel belangrijk.
  • Werken van 9 tot 5.
  • Over zijn fascinaties, onder andere parfum.
  • Hoe ruiken letters eigenlijk?
  • Je hebt anderen nodig om verder te komen.
  • Wees bewust van de stappen die je maakt.
  • Advies van Rob: praat met zoveel mogelijk mensen.

Links:
Autobahn
Autobahn Instagram

Beelden bij deze aflevering:

Freshfonts – Autobahn
FC Autobahn – Beeld: Autobahn
A is van Os – Beeld: Autobahn

Bekijk alle afleveringen